W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.

Warto też dodać, że w porównaniu z tradycyjnymi technikami lakierowanie hydrodynamiczne jest również znacznie szybsze i wydajniejsze.

Malowanie hydrodynamiczne — na czym polega?

Lakierowanie hydrodynamiczne odbywa się przy użyciu specjalnego agregatu hydrodynamicznego. Jak już zostało wspomniane, to bardzo nowoczesna, szybka i wydajna technika malowania. Najczęściej znajduje zastosowanie w przypadku malowania dużych powierzchni, takich jak ściany, sufity, samochody, statki, maszyny itp. Oprócz szybkości bardzo ważną zaletą tej metody jest również możliwość uzyskania doskonałego krycia, co w efekcie gwarantuje nam perfekcyjnie gładką powierzchnię. Warto dodać jednak, że aby móc sprawnie i profesjonalnie posługiwać się agregatem hydrodynamicznym trzeba mieć niezbędne umiejętności oraz odpowiednie doświadczenie.

Lakierowanie hydrodynamiczne polega na wyrzucaniu farby pod wysokim ciśnieniem w postaci drobinek kropelkowych (podobne do aerozolu) przy użyciu odpowiedniego urządzenia. Niezbędny jest również odpowiedni materiał do malowania, czyli farba, lakier lub werniks. W ten sposób lakierowane są m.in.:

  • ściany, elewacje, drzwi, grzejniki
  • karoserie samochodów
  • burty statków i kutrów
  • większe zabawki

Farba nakładana przez natrysk hydrodynamiczny

W przypadku malowania hydrodynamicznego farba jest sprężona do bardzo wysokiego ciśnienia z zastosowaniem specjalnej pompy, a następnie wyrzucana przez bardzo małą dyszę w kierunku malowanego przedmiotu. Farba, która pędzi z ogromną prędkością z dyszy, rozbija się w kontakcie z powietrzem na bardzo małe cząstki, a następnie pokrywa równomiernie malowany przedmiot. Zwykle materiał nie musi być dodatkowo rozcieńczany do malowania, a co za tym idzie, malowanie hydrodynamiczne niweluje problem emisji rozpuszczalników do powietrza.